poniedziałek, 11 listopada 2013

Risotto szpinakowe



Dziś polecam przepis na obiad. Zazwyczaj w porze obiadowej staram się jeść ryż ze względu na to iż jest bezglutenowy, sycący i można z niego wyczarować dużo fajnych dań. Risotto te zobaczyłam pierwszy raz na blogu Szpinakowa Wróżka , zrobiłam i pokochałam :)


Składniki:

- torebka ryżu parboiled - ryż do risotto
- 2 garście świeżego, umytego szpinaku
- poszatkowana cebula - ja użyłam czerwonej
- sprasowany ząbek czosnku
- 2 kubki bulionu warzywnego
- 2 łyżki pestek dyni
- kiełki rzeżuchy do posypania na danie
- czarne oliwki - jak ktoś lubi
- przyprawy: sól himalajska, pieprz czarny, zioła np. tymianek


Wykonanie:

1. Ryż lekko podgotowujemy. Jakieś 5 minut.
2. Wrzucamy na patelnię poszatkowaną cebulę i lekko ją dusimy. Ja osobiście zrezygnowałam ze smażenia, więc zazwyczaj duszę cebulę na wodzie. Następnie wrzucamy sprasowany czosnek i czekamy jeszcze 3 minuty ciągle mieszając.
3. Na patelnie wyrzucamy ryż i wlewamy 1 szklankę bulionu warzywnego. Czekamy aż wchłonie się w ryż i wtedy dalej lekko podlewamy.
4. Szatkujemy szpinak i dodajemy do całości. Wszystko razem mieszamy, znów dodajemy po trochę bulionu i wszystko razem dusimy.
5. Czekamy aż szpinak się całkiem poddusi. Jeśli chodzi o samo dolewanie bulionu, to podlewam danie kilkoma łyżkami, po to by całość nie przywierała do patelni, gdyż robię wszystko bez żadnej oliwy.
7. Dodajemy szczyptę soli, pieprzymy całość i dodajemy 2 łyżeczki zmielonego tymianku.
6. Na końcu dodajemy oliwki, jeśli oczywiście nam smakują. Ja wcześniej nie jadłam, spróbowałam z tym daniem i stwierdzam, że pasują idealnie. Risotto umieszczone na talerzu posypujemy pestkami i kiełkami.

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz